Gaius Mucius Scaevola


Sculptura ? Istoria artei sau a imperiului roman ?

Nu … doar despre prietenia intre un barbat si o femeie .

Unii zic ca da , ea exista . Unde o fi , nu pot spune , caci n-am intalnit-o . Vorba aia , sa zic si eu „Buna , sunt Viorel ! incantat de cunostinta”

Poate fi el urat , hidos si cu cosuri pe fata . Fie ea sluta si urata , cu celulita debordand din tanga si cu dinti stricati . Nu pot fi prieteni . Undeva in creier se strecoara spiridusul . Macar o banuiala , un vis ceva . Nu se poate ca macar unul dintre ei sa nu arunce o privire incarcata sexual sau sa nu fi zis „asta e , macar o data , ca nu se pune”.

Fie el frumos si destept , cu bani grei si inalte idealuri . Sau ea , miss din nascare , cosite si gene lungi , cu multe facultati in spate . O atingere , o rasuflare , ceva trebuie sa miste o data neuronul … Nu pot fi prieteni , sa nu zica „de ce nu” „ar fi ceva” „probabil” „cum ar fi daca”.

Mucius Scævola by Louis Pierre Deseine, 1791, Louvre Museum

Nu cred ca niciun barbat n-a zis in viata lui „platonic” iar seara sa viseze ( cel putin … ) la o idila cu „prietena lui de suflet”.

Nu cred ca nicio femei n-a zis „pe viata” ca apoi sa fuga , deoarece prietenul devenea pe zi ce trece altceva .

Asa ca as deveni Scaevola .

Daca cineva , sondand gandurile intime si avand taria sa recunoasca , ar spune „da,m-am gandit si la altceva” ; dar pot arde linistit , nu avem curajul a recunoaste. Aici e problema.

Da bine sa spunem „eu pot” , confundand dorinta cu putinta . Si nu recunoastem ca exista in gene , ea , sexualitatea . Tine de perpetuarea speciei si nu prea are legatura cu noi . Hormonii nu gandesc , doar aleg .

Voi ce alegeti ?

Share

, , ,

  1. #1 by v on Februarie 14, 2011 - 10:03

    subconstientul alege…hormonii se lasa dusi de val…iar sexualitatea ne conduce viata…

  2. #3 by Amuleta Jpaoneza on Februarie 16, 2011 - 10:00

    Eu aleg ce nu aleg altii!

    • #4 by schtiel on Februarie 16, 2011 - 12:50

      Cam greu … dar eu zic ca merita !

  3. #5 by Amuleta Jpaoneza on Februarie 17, 2011 - 10:42

    E greu, dar ce ne-am face fara sa intelegem greutatile ?

    • #6 by schtiel on Februarie 17, 2011 - 10:47

      Mai e varianta de a trece peste ele , forta bruta …tavalug … dar atunci ce-am mai invata ?!

  4. #7 by Amuleta Jpaoneza on Februarie 17, 2011 - 12:19

    Raspuns in soapta!

  5. #9 by Amuleta Japoneza on Februarie 17, 2011 - 17:50

    Ceea ce vezi in altul este imaginea ta, reflectata in oglinda! Eu iti sunt oglinda. Asemenea blandete semeni, minune! Te imbratisez cu mult plecaciune!

    • #10 by schtiel on Februarie 17, 2011 - 19:31

      Plecaciune , printesa !
      Frumoasa oglinda am !

  6. #11 by Greiere on Martie 12, 2011 - 18:27

    ei, nu avem curajul. ba il avem.🙂 cum sa nu, cu totii ne gandim la sex, barbati sau femei, ca doar oameni sintem. numai ca exista situatii cand tensiunea aia erotica se dilueaza pana la disparitie, dintr-un motiv saul altul; sau exista situatii cand ajungi sa te apropii atat de mult de prietenul/prietena ta incat sa te sperii la gandul de a face sex cu el/ea, chiar daca ti-ai dori, caci ti s-ar parea anormal, dubios. si mai exista si cazul, rar ce-i drept, cand cei doi prieteni pur si simplu nu se simt atrasi erotic unul de celalalt. nu ca nu sint urati sau mai stiu eu ce, doar ca nu emit pentru celalalt „unda” aia de erotism.
    imi cer scuze daca m-am lungit cam mult, mi-a placut subiectul.🙂

    • #12 by schtiel on Martie 13, 2011 - 07:36

      Ma bucur de vizita si ca ti-a placut
      E bine ca mai avem curaj sa spunem

  7. #13 by Ghost on August 5, 2011 - 18:37

    aleg raţiunea.

    • #14 by schtiel on August 5, 2011 - 18:41

      stii bancul ala cu „constiinta nu si nu …” ? caci hormonii ne imping de la spate😀
      ratiunea poate invinge fizicul …dar in atat de putine cazuri , din pacate

      • #15 by Ghost on August 6, 2011 - 09:38

        desigur, nu e o chestiune de alegere, căci şi curajul (puterea de a nu minţi) sau cunoaşterea de sine fără de care degeaba ai curaj, sunt date tot de structura genetică. însă, în cazu’ meu, „hormonu” e raţiunea. n-are legătură cu putinţa (egoul sau scopul) şi de multe ori, aş fi apreciat dorinţa pur animalică. pe unele specimene, genele funcţionează atipic. aşa apar tot felu de indivizi frustraţi care bântuie bloguri în căutare de…ceva capabil să-i impresioneze :))

      • #16 by schtiel on August 6, 2011 - 16:26

        curaj exista si fara cunoastere de sine ( unii spun ca e nebunie …. )
        hormonu e ratiunea … inseamna ca esti fetita-fantoma , probabil😀
        iar indivizi frustrati in cautare de … cunosc , sa stii😆 chiar exista
        multam de vizite

  8. #17 by Ghost on August 7, 2011 - 03:04

    mulţumesc de găzduire, da’ n-am să mai revin.
    rămâi cu bine.
    🙂

    • #18 by schtiel on August 7, 2011 - 06:06

      cu placere !
      eu am sa mai trec pe la tine😀

  9. #19 by memyselfandela on Martie 28, 2012 - 22:55

    Cat de mult te apropii de prietenul/prietena ta in stadiul de pura prietenie e 30% instinct, 30% ratiune si 60% experienta anterioara….
    „Hormonu’ ” e prezent in partea instinctiva… asta e ca inspiratia…. ori e, ori nu e…. Ca intr-o schema logica daca atractia fizica exista incep sa se activeze si celelalte componente ale schemei… se ridica intrebari… se aprind semnale de alarma….
    dar aici e interesant de discutat daca atractia e numai hormon sau si intuitie… fizic s-ar spune ca ne atrag cei care ni se potrivesc genetic… dar atractia e ceva mai mult de atat… are si o componenta psihica… pe unii ii atrag doar cei cu care se simt in siguranta, pe altii doar cei care le dau un anumit nivel de adrenalina…. Asta e un subiect mare Schtiel… desi am trait si eu situatii variate in trecut (inclusiv prietenia care s-a transformat in pasiune) nu pot spune ca stiu ceva, pentru ca la asa o intrebare sunt tot atatea raspunsuri cat subiecti…. pentru ca felul in care conectam cu fiecare individ e diferit si subiectiv…
    stii citatul „calatorule, nu exista drum, drumul se face mergand”
    asa si aici ” nu exista reguli, regula se scrie iubind”.

    • #20 by schtiel on Martie 29, 2012 - 09:09

      cred ca nimeni nu stie reteta … si intr-un fel e mai bine sa n-o stim , s-ar duce farmecul😀

  10. #21 by memyselfandela on Martie 29, 2012 - 11:58

    Exact… e un film pe care nu l-ai mai vazut inainte, chiar si daca uneori incepe cu un puternic sentiment de deja-vu… orice e posibil…😀

    • #22 by schtiel on Martie 29, 2012 - 12:06

      eu n-as vrea sa stiu ce va fi maine … astept suprizele😀
      o singura chestie as vrea , sa stiu cand trec dincolo … sa stiu cat mai pot visa si spera si ….

      • #23 by memyselfandela on Martie 29, 2012 - 12:22

        nici eu nu vreau sa stiu ce va fi maine si e mai bine asa… dar asta pentru ca simt am innebuni daca am sti dinainte ce va fi si nu am putea schimba nimic…
        cat despre trecut dincolo… unii oameni simt cand se apropie ceasul… cred ca e un privilegiu sa simti asta, pentru ca iti lasa timp sa iti iei ramas bun sau sa mai pui ordine in cate ceva…😉

      • #24 by schtiel on Martie 29, 2012 - 12:56

        simti doar cand e aproape aproape … as vrea ceva mai mult timp , sa apuc sa-mi vad cateva vise implinite sau macar incepute😀

      • #25 by memyselfandela on Martie 29, 2012 - 13:02

        da, si mie mi-ar placea sa stiu din timp… da nu stiu daca se poate…😀

      • #26 by schtiel on Martie 29, 2012 - 13:09

        mai mult ca sigur ca nu😀

      • #27 by memyselfandela on Martie 29, 2012 - 13:24

        😀

Lasă un răspuns

