SEO & other stuff 3


1. Categorii si etichete (tag) . Fac acelasi lucru , cu precizarea ca importante sunt categoriile , iar etichetele ceva suplimentar, explicativ al categoriilor . Categoriile sunt ca si capitolele unui roman , iar etichetele ca semnele puse intre pagini sau ca markerul tras peste cuvinte , pentru subliniere .

2. Nu afisati etichetele , este total inutil . Norul de etichete , da ( tag cloud ) , este util . Iar categoriile , este recomandat sa fie totusi cateva , nu nenumarate .

3. Atentie , ambele sunt pentru cititori , Repere , modalitati de a cauta in blogul respectiv .  Google NU indexeaza categoriile . Iar tag-urile sunt indexate doar in masura in care sunt intradevar relevante pentru textul postarii , deci se si regasesc in text .

De fapt este o coincidenta , Google indexeaza cuvantul din text , nu tag-ul !

4. Si aici ma refer la „mari” autori din blogosfera romaneasca . Si moda creata de ei ( da , chiar au adepti ce-i copiaza ! ) . Jos la tag-uri , gasesti de toate : numele respectivului , diminutivele numelui , nume , prenume , nume blog , chiar si numeblog.wordpress.com 😀 .

Hilar .

  • Ai scris in text despre numele tau ?
    • Nu ?! deci este total irelevant acel tag !
  • Ai scris in text despre diminutivele tale ?
    • Nu ?! deci este total irelevant acel tag !
  • Ai scris in text despre blogul tau ?
    • Nu ?! deci este total irelevant acel tag ! si chiar daca ai scris , un link ajunge , nu il transforma in tag !

5. Respecta Maria Sa , Cititorul . El este cel ce revine si te citeste . Ajuta-l . Nu-i da informatii eronate , despre care n-ai scris ! crezand ca faci o gaselnita SEO .

6. Si tot aici as incadra inscrierea in motoarele de trafic a unor interogari , devenita si ea o moda . Oameni buni , o interogare nefinalizata ( adica fara click pe rezultatul x al cautarii ) este NULA ! poti aparea pe prima pagina , de sute de ori , pe ultima pagina sau deloc . Pentru SEO si pentru urmatoarele cautari Google , relevanta au DOAR acele rezultate de cautari pe care un cititor a facut click si a vizitat respectivul site . Asta inseamna ca a gasit ce-l interesa .

7. Iar link-urile date , ca-s ping sau trackback … util este sa le faci pe un cuvant relevant aceluia caruia i-l dai . Daca scrii „detalii aici” si inserezi hiperlink-ul pe cuvantul „aici” , pentru Google ai asociat cuvantul „aici” cu postarea respectiva . Este cumva relevant cuvantul „aici” pentru postarea respectiva ? pentru autorul respectiv ? Nu ! asa ca foloseste un cuvant din text , sau mai simplu numele respectivului . Macar asa asociezi , pentru Google , postarea cu numele autorului .

Va urma .

La o buna citire , tuturor :

Sophie , Alex , Amuleta , Ana U , Androxa , Inceputuri , Gabi , Caius , Costin , Cristi , Lillee , Daniel , Deea , Irina , Matt , CameliaGreiere , George , Ilarie , Ioan U , Ana , AliceG , Principessa , Toscana , PavelIonut , Rokssana , Sebastyan , Hanny-Bunny , Vania , Savitsky , Zazuza , Ora25 , CLM , Mihaeladm

Copyrights PingTrackBackListing 2011 © Schtiel

  1. #1 by Mihaeladm on iunie 23, 2011 - 10:39

    Sa stii ca ma ambitionezi sa incerc sa inteleg care e treaba cu ping-uri si track-uri. Si apoi sa le si folosesc corect, ca dovada ca am inteles. 🙂
    Dar altceva vroiam sa iti spun – la mine markerul pus pe text e teribil de important, in timp ce titlurile capitolelor … nici macar nu le citesc. 🙂
    (sa stii ca am un stil mai glumet, imi place sa tachinez, ceea ce nu inseamna ca nu sunt de acord cu ceea ce ai spus tu in a doua fraza.)

    • #2 by schtiel on iunie 23, 2011 - 10:59

      Pentru Google important e titlul … apoi textul si ambele coroborate 😀 chiar nu stiu de ce titlul are mare importanta ….. probabil multi fac o chintesenta prin titlu …
      Dar si eu ma straduiesc , sa stii 😀

  2. #3 by ana pauper on iunie 23, 2011 - 13:17

    acuma depinde ce urmărește blogul: e în primul rînd funcțional sau expresiv? în ce mă privește, sub masca funcționalului mă joc doar. categoriile și etichetele sînt complementare mesajului din text, fie el proză sau pohezie… oricum e util să știm cum trebuie folosite aceste facilități 🙂

    • #4 by schtiel on iunie 23, 2011 - 15:08

      Noi stim ce sa facem cu ele …. indrumarul era pentru Google , ca el indexeaza cum vrea el … 😀 indiferent de proza sau poezie !

  3. #5 by Mihaeladm on iunie 23, 2011 - 14:41

    Da, am sesizat si eu ca titlul conteaza pentru google. Mie imi tot aduce vizitatori pentru o aiureala de-a mea in care faceam misto de felul cum o imbraca pe Sandra Stoicescu la Antena 3.
    Vezi, aici e problema cu automatizarile – la traduceri sau la motoare de cautare : nu pricep ironiile, si de multe ori titlul poate fi o rastalmacire ironica a continutului (cel putin la mine asa e).
    Bine, e drept ca sunt si multi umanoizi care nu pricep ironiile. 🙂

    • #6 by schtiel on iunie 23, 2011 - 15:16

      Eh , mie mi-s dragi computerele ….am ce am cu google , ca indexeaza cum vrea el ….. ii banui eu ca au un motor semantic , desi nu cred ca il aplica in masa la toate indexarile pe care le face …i-ar trebui j’de ani …plus sute de limbi analizate , expresii …cam greu …..
      Asa ca rezultatul e cam brut .
      Dar titlul are importanta . Si continutul , chit ca-s doua randuri ! asta am vrut sa subliniez .

  4. #7 by Cristi on iunie 23, 2011 - 14:42

    Eu am numai etichete, nu am categorii pe blog. Sau nu stiu care-s categoriile? De cand le caut… 😆

    • #8 by schtiel on iunie 23, 2011 - 15:11

      Sincer ? eu la fiecare trec zilnic …asa ca mai rar caut pe bloguri . Si da , ai nor de etichete doar .
      Sunt utile pentru cei ce te descopera acum si vor sa citeasca , selectiv , din trecut …..

  5. #9 by Cristi on iunie 23, 2011 - 17:33

    Pe bune acuma, habar n-am sa setez categoriile…

    • #10 by schtiel on iunie 23, 2011 - 19:13

      n-am blogspot , sorry ! ca-ti ziceam …. dar nu sunt importante …

    • #11 by Mihaeladm on iunie 23, 2011 - 21:33

      Pai Cristi, pot sa iti spun cum am facut la mine, tot pe blogspot, dar nu stiu daca merge pe orice sablon.
      Am incercat sa asociez fiecarei postari, in etichete, si pe cea a categoriei din care face parte.
      (bine, primul pas e sa iti creionezi categoriile, dar asa sunt eu, lipsesc de cronologie).
      Iar apoi din setarile interne ai posibilitatea sa alegi daca iti afiseaza toate etichetele (ceea ce mie mi se pare inutil si inestetic) sau doar cateva pe care le poti selecta.
      Si asa am selectat numai categoriile.
      Sper sa nu se supere Schtiel ca mi-am dat cu parerea!

      • #12 by schtiel on iunie 23, 2011 - 21:36

        pai de ce sa ma supar ?!
        doar discutam si ne ajutam , nu ?

  6. #13 by Lillee on iunie 23, 2011 - 19:13

    Imi plac articolele de genul asta. Sunt mai pe intelesul meu. Insa eu mai am de lucru pentru ca sunt noua pe.com Am inteles ca dureaza ceva pana nenea google incepe sa te indexeze. Am vazut ca deja exista un inceput…dar cam slabut. Cred ca e din cauza linkurilor asociate postarilor dar nu stiu cum sa le schimb. Ai idee?

    • #14 by schtiel on iunie 23, 2011 - 19:26

      Ma bucur ca citeste cineva si intelege !
      Google incepe din prima postare sa indexeze , caci acorda o mare importanta blogurilor . Da , ai dreptate , .com e mai dificil , fiind adresat comertului 😀 si aici l-ai indus in eroare .
      N-au legatura linkurile ( de fapt la care linkuri asociate te referi ? ) , eu am o gramada la fiecare postare ( bine , exista si persoane care iti vor spune ca te penalizeaza …. adevarul este undeva pe la mijloc ) iar tu n-ai deranjante ….
      Un truc : in text baga cuvinte cunoscute si cautate deja in google … preferabil si in engleza 😀 binenteles in legatura cu ideea ta 😀
      Si multa rabdare …. si cel putin o postare pe zi …. constant .

      • #15 by Mihaeladm on iunie 23, 2011 - 21:18

        hihihi, Schtiel (ma enerveaza sa-ti spun astfel, va trebui sa iti gasesc un alint pe placul meu, cer permisiunea inainte oricum)
        mi-a placut mult faza cu „cel putin o postare pe zi, constant”
        Sfatul medicului SEO, in care marul=postare. 🙂

      • #16 by schtiel on iunie 23, 2011 - 21:27

        eu o vad ca pe picatura ce umple incet marea ….
        la Schtiel …. cam greu un diminutiv 😀

      • #17 by Mihaeladm on iunie 23, 2011 - 21:29

        picatura ce umple marea !! Normal, inca nu m-am obisnuit cu tine.
        Asa, iar cu alintul … vai de mine, nu diminutiv ! Ceva care sa simbolizeze prima asociere care imi vine in minte atunci cand te citesc. De-asta tre’ sa imi creez o oarecare obisnuinta.

      • #18 by schtiel on iunie 23, 2011 - 21:37

        eh , daca in timp gasesti ceva , nu-i problema 😀
        daca e ok , trec si la motto 😆

    • #19 by schtiel on iunie 23, 2011 - 19:28

      alea de googleads ? alea chiar ii plac , doar sunt ale lui 😆

  7. #20 by Lillee on iunie 23, 2011 - 20:36

    Nu stiu cum e in alte parti, dar pe .com, imi pot alege cum sa arate linkul postarilor: data si nume postare sau doar data… sau standard in numere. Am platforma wordpress instalata, deci ar trebui sa stii despre ce e vorba. Vad ca si tu ti-ai schimbat ( pentru ca ai setata data si numele articolului ). Din cate stiu eu, standardul este cu articol numar, fara titlu, ceea ce nu e prea ok pentru motoarele de cautare. Numai ca la mine ba apare asa… ba nu mai apare…
    Hai ca te-am aburit de tot.
    Uite, ca sa intelegi la ce ma refer, scrie adresa blogului meu pe google si vei vedea ca nu este indexata. Unele articole da, dar adresa apare ca inexistenta. 🙂

    • #21 by schtiel on iunie 23, 2011 - 20:56

      pai alta platforma sa instalezi pe serverul tau …nu prea este decat wordpress .
      Eu am pus tema omologata , de la ei , desi nu imi placea , doar pentru ca avea elementele dorite si n-am modificat nimic din ea ( bine , pe wp.com nici nu poti 😀 ) …. apoi m-am obisnuit cu ea si n-o mai schimb .
      Nu prea recomand sa umbli prin tema decat daca stii f bine ce cum unde cand ( de aici pot aparea acele instabilitati – toata structura este intr-o baza SQL si s-o fi ametit ceva pe acolo 😀 ) .
      Si nu trebuie sa cauti in google adresa intreaga , nici nu cred ca o indexeaza . Cauta Lillee si esti pe prima pagina , al 3 lea rezultat ( exceptand video , ca alea eu nu le numar 😀 ) . Asta inseamna indexare .
      Sau cauta „constanta benzina apa” si esti primul rezultat .
      Un truc : periodic fa cautari ( urmate de click ! obligatoriu ) intai dupa 3-4 cuvinte care stii sigur ca sunt la tine . Apoi 2-3 cuvinte si tot asa . Intr-o luna de exercitii de genu’ , vei ajunge doar cu un cuvant ,bine ales , din text …. pentru ca Google invata !

      • #22 by schtiel on iunie 23, 2011 - 20:59

        A , si incepe cu google.ro . Cel in engleza vrea text in engleza la indexare , e f greu sa ajungi in el , indexat ….

      • #23 by Lillee on iunie 23, 2011 - 21:08

        Merci pentru truc.
        In tema nu am umblat si nici nu voi umbla pentru ca nu ma pricep. Doar la formularul de comentarii s-a bagat cineva dar specializat in domeniu.
        Si asa ca indexare, ce zici, e ok ca inceput?

      • #24 by schtiel on iunie 23, 2011 - 21:22

        pe google.ro e ok . Si nu esti la inceput 😀
        constanta benzina – prima pagina
        intamplari birou – prima pagina rez 3
        barbati siropos – prima pagina rez 3
        si tot asa …. si totul dupa cuvinte f comune , f utilizate ….. deci eu zic ca-i ok

      • #25 by schtiel on iunie 23, 2011 - 21:23

        si cum am zis … google.com e dificil de abordat 😀
        Eu am doar 5 luni , 115 postari si nu ma incumet acolo …. sa mai treaca timp 😀
        doar daca restrang cautarile pe bloguri … ceea ce nu prea e corect 😀

      • #26 by Mihaeladm on iunie 23, 2011 - 21:24

        Staiii putin! Sa vedem daca am inteles si eu bine.
        Eu mai fac cautari din astea de care zici tu, cu 3-4 cuvinte pe care le-am pus eu pe la mine. Le fac doar de curiozitate, cam precum Lillee, ca sa verific daca apar si eu pe google. (slabut, slabut, deci normal, normal :))
        Insa niciodata nu am dat si click in rezultatul cautarii. M-am gandit ca o sa ma penalizeze daca ma click-uiesc singura.
        (ceva de genul prinsa la copiat, nota 1) 😉
        Deci n-am gandit bine ??

      • #27 by schtiel on iunie 23, 2011 - 21:33

        crezi ca are cineva lista de IP legata de blog ? sa vada cine face cautarile ? le-ar crapa bazele de date sa faca asa ceva …
        Eu am 3-4 adrese IP de pe care intru …. cum ma poate prinde ? cum poate sti care IP este proprietarul ? neee , e cam greu .
        Da , au ceva legat de localizare , sa vada regional distributia cautarilor … mai mult nu . de aici apare impartirea aia ( pe google.ro apari , pe com nu , ca e in engleza )
        Si sunt un utilizator , ce cauta ceva …. fac click pe rezultatele cautarii LUI ! nu sunt ale mele sa pot fi acuzat ca servesc rezultate !
        fara click , e o cautare oarba , nefinalizata ( deci respectivului nu i-a placut/interesat nici un rezultat , nu ? )

  8. #28 by Lillee on iunie 23, 2011 - 21:30

    Eu nu-s la inceput, corect. Sunt in blogosfera romaneasca de la sfarsitul lui 2009, dar blogul pe domeniu .com are cam o luna si un pic… El e la inceput. 🙂

    • #29 by schtiel on iunie 23, 2011 - 21:35

      da , dar ai facut redirect la cel vechi catre asta , a pastrat o mare parte 😀

  9. #30 by Lillee on iunie 23, 2011 - 21:40

    Serios? E un lucru bun? Si eu care vroiam sa scot redirectionarea… Noroc ca mi-a zis cineva: lasa asa cum spun eu. Habar n-aveam ca-i un lucru bun.
    Deci sa inteleg ca si vechile articole ( scrise pe blogspot ) sunt indexate tot aici?
    Ia sa fac o cercetare…

    • #31 by schtiel on iunie 23, 2011 - 21:43

      e mai complicat …. acelea isi transfera „puterea” in locul nou …. de aceea ti-a spus cineva sa le lasi acolo ….
      cand cel nou o sa creasca destul , nu-l va „durea:” cand il va pierde pe cel vechi …. dar eu zic sa-l pastrezi acolo , amintire .
      chiar daca exportai postarile si le puneai pe cel nou , eu tot recomandam sa-l pastrezi si pe cel vechi …. gen karma 😀

  10. #32 by Lillee on iunie 23, 2011 - 21:56

    Am inteles. Deci ideea e sa-l tin acolo cu redirectionarea facuta spre asta.
    Dar sa vezi faza tare. Apropo de benzina, apa, constanta pe google. Eu apar cu o NEZINARIE din Constanta… :)) Naiba va intra cand va vedea titlul… :))

    • #33 by schtiel on iunie 23, 2011 - 21:57

      am vazut ….nu stiu ce monstru papa litere dar sigur bill gates are si aici o vina 😀

  11. #34 by Lillee on iunie 23, 2011 - 22:00

    @Mihaeladm: poti sa-i spui „ramsti” :)) Ii place Rammstein 😀
    @Schtiel: nu da cu pietre, era doar o sugestie. :))

    • #35 by schtiel on iunie 23, 2011 - 22:02

      chiar asa rau par ?!
      si da , am toata discografia ( inclusiv single ) , cam 2 ore pe zi ( zi de zi 😀 ) ascult piesa cu piesa , savurez acorduri si cuvinte . Doar Rammstein 😀

  12. #36 by Lillee on iunie 23, 2011 - 22:04

    Sincer? Prima mea impresie? Chiar vrei s-o stii? 😀

    • #37 by schtiel on iunie 23, 2011 - 22:06

      da da ! ca nu ma supar !

      • #38 by Lillee on iunie 23, 2011 - 22:10

        De tinut minte: a fost prima impresie, asta nu inseamna ca mai este valabila, ok?
        Prima impresie a fost… hmmm… ca esti un dur, inchis in tine, ca nu lasi pe nimeni sa ti se propie, ca nu vei gusta glumele, ca vei fi transant. Poate ca se observa in cometariile de pe atunci cat eram de rezervata si timida. Imi era sa nu mi-o iau. :))
        Phiuuu, gata, am zis-o si p-asta.

      • #39 by schtiel on iunie 23, 2011 - 22:14

        dap , rockul industrial cam asta zice …. dar in particular Till e un baiat ok 😀
        dar ascult si pagan , si progresiv ….si muzica ruseasca 😀
        sunt inchis in mine ….
        accept glume , da , aleg pe cine las sa se apropie .
        Am recunoscut , da ? 😆

  13. #40 by Lillee on iunie 23, 2011 - 22:20

    moaaaa, sa inteleg ca am avut dreptate? Si sa inteleg ca sunt privilegiata?

    • #41 by schtiel on iunie 23, 2011 - 22:22

      partial da 😀
      acu ce vrei ? sa zic tot , tot ? 😆
      neee , n-o sa vedeti ! Nein !

      • #42 by Lillee on iunie 23, 2011 - 22:25

        Pai tot, normal. 🙂

      • #43 by schtiel on iunie 23, 2011 - 22:25

        neeee …….

  14. #44 by Lillee on iunie 23, 2011 - 22:22

    poti sterge unul din alea doua… netul imi face figuri si imi arata ca nu s-a postat.

    • #45 by schtiel on iunie 23, 2011 - 22:23

      net de romania ! daca era german , era precis si exact 😀

  15. #46 by Alicegeorgiana on iunie 24, 2011 - 09:15

    In sfarsit un articol care ma lamureste si pe mine! Eu am ”invatat” cam pe bajbaite treba asta cu blogul si m-am luat si eu dupa ce am vazut la altii fara sa stiu daca este bine sau nu! Iti multumesc pentru informatii, cand voi intra in vacanta voi incerca sa mai optimizez cate ceva sa vad daca imi iese! Numai bine iti doresc si o zi linistita!

    • #47 by schtiel on iunie 24, 2011 - 09:20

      da , nu prea gasesti articole directe si la obiect . Majoritatea se invart in denumiri pompoase si explicatii vagi …. Ma bucur ca ajut 😀
      O zi buna !

  1. androxa
  2. The dragonfly chose me… « androxa
  3. Lecţia de Istorie « Ioan Usca
  4. Demnitate, mandrie sau orgoliu? « Rokssana's Blog

Lasă un comentariu